آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت هم‌زمان با آغاز ماه رمضان در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۵۹۳۶
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت هم‌زمان با آغاز ماه رمضان در مشهد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: بخش عمده‌ای از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به تشکل‌های مردمی با هدف جذب مردم به‌ویژه نسل جوان به قرآن و مکتب دین اختصاص می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده در نشست کمیته‌های اجرایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد افزود: لازم است مسئولان کمیته‌های اجرایی فراتر از وظیفه سازمانی و اداری خود، به وظیفه مکتبی و دینی‌شان عمل کنند.

وی بیان کرد: هر فرد مسلمانی وظیفه دارد مبلّغ دین باشد و در دنیای امروز که تلاش می‌شود ما را به سمت سکولار سوق دهند باید افرادی که لباس دین پوشیده یا در حوزه قرآن و عترت فعالیت دارند، مردم به‌ویژه نسل جوان را به دین و قرآن و مکتب اسلام نزدیک‌تر کنند.

برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت هم‌زمان با آغاز ماه رمضان در مشهد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تاکید کرد: نگاه دین جامع و سیستمی بوده و تک بعدی نیست، کمیته‌های اجرایی وابسته به دولت، سازمان‌ها و نهادهای عمومی در این نمایشگاه باید ظرفیت خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن آن به میدان آورند.

وی با اشاره به وجود پنج تا شش هزار تشکل یا موسسه قرآن و عترت در خراسان‌رضوی ادامه داد: لازم است که افزون بر ۸۰ درصد از ظرفیت نمایشگاه قرآن به موسسات قرآنی و مردمی اختصاص یابد و هر فردی که در زمینه نشر دین فعالیت کرده است در این نمایشگاه حضور یابد.

حسین‌زاده بیان کرد: قرآن کتاب زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی و روابط درون خانواده و بین‌الملل بوده که خط مشی همه شئون زندگی ما را مشخص کرده است، لذا با این رویکرد باید نمایشگاه قرآن و عترت به صورت جامع و کامل برگزار شود.

تاکید فعالیتهای مردمی در هفدهمین نمایشگاه قرآن مشهد

۸۷ موسسه قرآنی در نمایشگاه قرآن شرکت دارند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با عنوان «می‌خوانمت» از ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۲۳ مقارن با هفته نخست ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر دایر می‌شود.

حمید صمدی افزود: ۲۰ کمیته اجرایی در قالب ۱۷ بخش در این نمایشگاه ایفای نقش دارند که شامل تبلیغات و فضاسازی، حجاب و عفاف، صنایع خلاق، دانش‌آموزی، دانشگاهی، ادارات و نهادها، نظرسنجی، آموزشی و مشاوره‌ای، کودک و نوجوان، زیارت، بین‌الملل، مساجد، موسسات قرآنی و محلات هستند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به بخش مردمی اختصاص دارد، گفت: از ۳هزار و ۶۶۸ مترمربع فضای غرفه‌ها در این نمایشگاه، ۲ هزار و ۶۸ مترمربع به موسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت اختصاص یافته است و در مجموع ۸۷ موسسه قرآنی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: حداقل هر شب در این نمایشگاه دو رونمایی از کتاب یا مجموعه قرآنی مربوط به بخش‌های مختلف انجام می‌شود، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، برگزاری محافل قرآنی و برنامه‌های مرتبط از دیگر ویژه‌برنامه‌های این نمایشگاه بوده که هر شب میزبان شهروندان خواهد بود.

در پایان این نشست از پوستر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با حضور پدر شهید قرآنی «محسن حاج حسنی کارگر» رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->